lördag 7 september 2024

Idag är det skäggets dag

» Maria Malmer Stenergard (SD/M) är en rasist.

Regelbundna läsare av Sven Tycker har nog uppmärksammat att vår Migrationsminister Maria Malmer Stenergard står mycket lågt i kurs hos mig. Till och med om man tar hänsyn till att hon ju är medlem av en Brunblå regering som redan det gör mig förtvivlad. Men Maria Malmer Stenergard sitter som Migrationsminister som moderat minister, men hennes sätt att agera gör att jag känner att hon till och med är mer sverigedemokrat än moderat.

Hon ser vårt samhälle med tydligt rasistiska ögon! Alla "icke-svenskar" är av ondo. Flyktingar och andra invandrare medför inget annat än besvär. Den kristna, rena, fina, vita ariska rasen är helt enkelt överlägsen alla andra. Människor av annan hudfärg, med annan religion, med annan kultur, med annat ursprung innebär bara problem för vårt samhälle. Vi i vårt överlägset fina Sverige klarar oss helt enkelt bättre om vi slapp belasta vårt samhälle med utbölingar. Dom kan inte tillföra oss något gott.

För att försvåra integrationen är det nu på väg att alla asylsökande som mot förmodan lyckas ta sig till Sverige ska förvisas till speciella mottagningscenter på olika platser i landet. Enligt Maria Malmer Stenergard är det viktigt att de få hemska asylsökande som trots alla försök från svenska myndigheter lyckas ta sig till Sverige inte kommer i kontakt med andra svenskar än de som kommer att vara anställda vid dessa mottagningscenter. Skulle dom komma i kontakt med det svenska samhället under asylprövningstiden så finns det ju risk för att dom börjar integreras i det svenska samhället innan man har lyckats fatta ett beslut om att inte bevilja asyl. Genom att ha dom inlåsta på speciella mottagningscenter under asylprövningen finns dom också lätt tillgängliga för att avvisas från Sverige så snabbt som man hunnit fatta beslut om att avslå deras asylansökan.

Maria Malmer Stenergard (SD/M)
Maria Malmer Stenergard (SD/M) kan helt enkelt inte se att asylsökande och andra utlänningar kan tillföra något positivt till det svenska samhället. Är det någon som någonsin hört eller sett henne säga något positivt om alla de invandrare som jobbar och sliter? Det är ju trots allt en majoritet av invandrarna som gör det. Sysselsättningsgraden är inte riktigt lika hög som för infödda svenskar, men det är en stor majoritet som jobbar. Sysselsättningsgraden är i en fullt jämförbar nivå som sysselsättningsgraden rent allmänt inom EU-länderna. Men, sådant ser inte Maria Malmer Stenergard. Hon ser bara bekymmer och kostnader.

Jag var i veckan på sjukhuset och fick min matstrupe röntgad. Röntgenläkaren som tog bilderna heter Ali! Den läkare på vårdcentralen här i Åstorp som skrev remissen heter också Ali. Båda mycket trevliga män som visat en god servicevilja, som förklarade alldeles utmärkt vad som skulle göras. Och allt på perfekt svenska! Jag har fått tandproteser, min tandläkare har av namnet att döma klart utländskt ursprung. En trevlig dam som gjort ett perfekt jobb. Överhuvudtaget träffar jag dagligen på olika sätt män och kvinnor som helt uppenbart har utländskt ursprung och som jobbar och sliter för att göra livet bra för mig och för att det svenska samhället ska fungera bra.

Men Maria Malmer Stenergard (SD/M) ser bara problem. Hon kan inte en enda gång säga något positivt om alla de invandrare som gör vårt samhälle bättre. Som vårt samhälle helt enkelt är beroende av för att det ska fungera. Det kvittar om det är hemtjänstpersonal, lokförare, kassabiträden, läkare, busschaufförer, frisörer och jag kan fortsätta uppräkningen i all evighet. Men Migrationsminister Maria Malmer Stenergard (SD/M) ser bara problem. Hon gör på uppdrag av sin uppdragsgivare, Sverigedemokraterna, allt hon kan för att bli av med så många som möjligt och förhindra så att så få som möjligt kan ta sig hit.

Maria Malmer Stenergard (SD/M) är en vidrig rasist! Jag hoppas att hon får en spark uppåt och blir utnämnd till ny Utrikesminister efter Tobias Billström. Hon kan som den rasist hon är göra svår skada som Utrikesminister men trots allt mindre skada än som Migrationsminister.

Läs:
Högre ersättning för asylsökande skolbarn. - Sveriges Radio
Malmer Stenergard är SD:s marionett. - Annie Crona i Dagens ETC
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
» Skäggets dag.

En gång i tiden lät jag bli att raka mig under en period. Den här bilden är tagen den 7 november 2004, alltså för snart 20 år sedan. Jag jobbade fortfarande på Försäkringskassans lokalkontor här i Åstorp. Och jag kan tänka mig att jag nog fick en del kommentarer. Hur som helst så rakades skägget av dagen efter bilden togs. Men vi kan väl fira Skäggets dag med att återuppliva ett minne.

Sven Ohlsson med skägg

Inga kommentarer: