söndag 20 mars 2016

Skäms!

» Jag känner skam

Det nya EU
SVT har frågat svenska folket om deras stöd för de skärpta reglerna för asylsökande och flyktingmottagning. Det visar sig att en majoritet stödjer att Sverige ska införa regler som bryter mot internationella förpliktelser och vad Sverige tidigare lovat. JAG SKÄMS! Jag undrar om synen hade varit densamma om det varit några 100.000 danskar som flytt? Att stödet för de skärpta reglerna är störst bland sverigedumokrater följt av moderater tycker jag avslöjar en hel del. Att stödet är större bland Borgerliga väljare än bland Rödgröna väljare säjer också en hel del. Att höra en påstått socialdemokratisk migrationsminister vid namn Morgan Johansson prata om att det här är nödvändigt känns obegripligt. Att höra socialdemokrater försvara beslut om att skicka tillbaka flyktingar till en osäker diktatur som Turkiet utan att dom ens kommer att få sina fall prövade på ett seriöst sätt ger mig onda känslor. Att höra skandalen bortförklaras med att man ska skapa säkra vägar in i Europa istället från Turkiet är en skrattretande bortförklaring. Hur ska man kunna seriöst ta flyktingar i Turkiet och föra till Europa när inget, och jag menar INGET, land i Europa är villiga till att ta emot några flyktingar. Det är en skam för det europeiska folket. Det är en katastrof för EU.

När historikerna skriver ner en sammanfattning av vad som hände är det inte med snälla ord man kommer att beskriva vad som hände.

Inga kommentarer: