söndag 7 augusti 2016

Usch!

» Dagens Sverigedumokratiska rappakalja

Den sanna Sverigedumokraten
Egentligen är det inget som gör att jag att blir förvånad. Det faktum att sverigedumokraten Kent Ekeroth inte begriper så väldigt mycket är väl ingen större nyhet. Senaste dumheten från den sidan handlar om att Kent Ekeroth blivit upprörd över att se asylsökande använda sin demokratiska rättighet - att demonstrera sin åsikt och röra sig ute i samhället. Så här skriver Kent Ekeroth: - "De borde inte ens ha rätt att få hålla demonstrationer – det borde vara förbehållet medborgare. Dessutom; detta är ytterligare ett argument varför asylsökande inte ska få vistas fritt", just så skriver Sverigedemokraternas representant i Justitieutskottet! Jag förstår den stackars Kent Ekeroth, det måste vara hemskt att se människor från andra länder, människor som till råga på allt tycker annorlunda än vad han själv tycker. Sedan kan man ju tycka att en ledamot av Justitieutskottet borde vara medveten om att en ändring av dessa regler innebär en ändring av Grundlagen. Något som inte görs så lätt - vilket ju också är meningen, att det inte ska vara lätt att ändra. Sverigedumokraternas partisekreterare Richard Jomshof instämmer i Kent Ekeroths rappakalja: - "Uttalandet är fullt rimligt. Medan asylsökande väntar på beslut borde de befinna sig i förvar tills de vet om de får stanna. Det handlar om rikets säkerhet", kläcker Richard Jomshof ur sig. Undrar om Richard Jomshof också tycker att turister borde förvaras på förvar och bara få lämna dessa i guidade (och bevakade) bussar för att titta på olika utflyktsmål - av säkerhetsskäl. Justitieminister Morgan Johansson kommenterar: - " Rätten att demonstrera och uttrycka sin åsikt är djupt rotad i vårt land och befäst i den svenska grundlagen. Vi ska fortsätta att stå upp för allas rätt att yttra sig och bilda opinion". Tänk att Morgan Johansson kan uttala sig så intelligent. För övrigt har jag censurerat bort en del svordomar och andra elakheter som inte hör hemma i min blogg, men som jag kommer att tänka på så där spontant. Men ni kan ju själva tänka dom!

Jag för min del tycker att det först och främst, för allas säkerhet, borde vara förbjudet att berusa sig och beväpna sig med järnrör. Hör du det Kent!

Inga kommentarer: