söndag 31 juli 2016

Ännu en månad är slut

» Nassar

Säg nej till nassar
Jag läser att en grupp tyska nazister som kallar sig Sturmvogel har haft läger i Småland under en vecka för sina barn- och ungdomsmedlemmar. Ett 15-tal barn och ungdomar har tränats i nazistisk disciplin. Sturmvogel har sina rötter i organisationer som Wiking Jugend och Heimattreue Deutsche Jugend som förbjudits för sin nazistiska ideologi och förnekelsen av Förintelsen. Fast enligt kvinnan som äger huset var det bara barn och barnbarn som varit på besök. Varför dom gått omkring i uniformer och hissat Sturmvogels fana har hon inga bra förklaringar till. Det är viktigt att hålla noga koll på och bekämpa nazistiska grupper. Vi har sett vad dessa tidigare har varit i stånd att göra. Det är idéer som inte har i ett demokratiskt samhälle att göra.

Hur bekämpar man nazister, fascister och andra högerextremister? Ja, en sak är säker, så här gör man inte. Grupper som har våld på hjärnan bekämpas inte med våld. Det är ju precis det dom vill. Dom vill inget hellre än att få publicitet och kunna argumentera att det är dom som är de utsatta. Att använda våld löser inte problem, det skapar nya problem. Att med våld attackera en grupp som Soldiers of Odin är att verkligen skänka dom den framgång dom vill ha. En grupp som AFA är helt enkelt inte mycket bättre än nassar och deras svans.

» Att få sina fördomar befästa

Kristdemokrater är en grupp skenheliga hycklande tramsebyxor!

Kristdemokraterna
Jag har en grundinställning, man ska inte blanda samman religion med politik. Sedan kvittar det vilken religion det handlar om. Religion är något helt personligt, där man inte ska använda religionen som grund för beslut som påverkar andra. Sedan kvittar det vilken religion det handlar om. Håll tron för dig själv! Alltså ser jag ingen som helst mening med ett parti som Kristdemokraterna. Det handlar uteslutande om en grupp skenheliga hycklande personer som tror att dom vet bättre än alla andra bara för att det har deras "Gud" sagt till dom. Och eftersom "Gud" har sagt det till dom så är dom bättre människor än alla andra. Jag har min syn klar över Kristdemokraterna. Och jag blir ännu mer övertygad om att jag har rätt när jag läser att många kristdemokrater hotat med att lämna KD i protest mot att Ebba Busch Thor gått med i Pride-tåget. I varje fall är detta vad en av kritikerna, riksdagsledamoten Tuve Skånberg, hävdar. Men, gärna för mig. Jag kommer inte att sakna om Kristdemokraterna dör ut.

Idrottare är en enda stor grupp av fuskare, fifflare och girigt villiga att sälja sig till vem som helst!

Sven Tycker som idrottare
Jag ska erkänna att jag har även fördomar mot idrottsmän (inga jämförelser i övrigt). Idrottare fuskar och fifflar. Och, verkar till slut mest bli girigbukar som säljer sig till den som betalar mest. Dopning är väl bara ett exempel på fusket bland idrottare. Kan man fuska på annat sätt gör man nog också gärna det. Se på fotbollsspelare som trillar som tändstickor så fort dom blir av med bollen i förhoppning om att få en frispark. I dag läste jag om fusk i orientering. Det handlar om O-ringen. En deltagare har tydligen under flera år sprungit loppet under flera olika identiteter. Först under falsk identitet på morgonen för att lära sig var kontrollerna finns. Och sedan under sin egen identitet på eftermiddagen - och då hade han en viss fördel genom att veta var kontrollerna fanns.

Inga kommentarer: