onsdag 13 maj 2015

Snart är det vår

Inför cykelavdrag
» Utöka bidragssamhället: Jag läser att för varje kilometer som jag cyklar så sparar samhället 1:40 kronor. Och för varje kilometer man kör bil så kostar det samhället 1:50 kronor. Nu ska jag snart cykla till jobbet när jag skriver detta. Det är 4 kilometer enkel resa. Dvs 8 km x 1:40 = 11:20 varje dag jag jobbar som jag sparar till samhället. Detta i motsats till de 12:- kronor som en bilresa hade kostat samhället. Jag kräver härmed del av dessa 23:20 som samhället sparar in genom att jag cyklar istället för att jag kör bil till jobbet. Med tanke på alla andra varianter på skatteavdrag som införts för att köpa röster kräver jag härmed att det införs ett Regelmässigt Trampavdrag. Har vi ROT och RUT kan vi ha RET-avdrag också. Det kan lämpligen sättas till 10:- kronor per kilometer man förbinder sig att cykla. Maxtaket kan sättas vid 25.000 kronor precis som RUT-bidraget. Ställ upp i kampen för Bidragssamhället!

» Avskaffa kungatramset: I dag fyllde Lill-Tjabo, Carl Philip Edmund Bertil Bernadotte, år. Och det är väl kul för honom. Själv struntar jag ganska mycket i det. Men, inte tillräckligt mycket för att undvika att nämna det på bloggen! Och snart ska den lyckosten gifta sig med sin egen Paradise Hotel favorit Sofia Kristina Hellqvist. Och det är väl trevligt för de båda. Och Knugen har ju nu bestämt sig för att Sofia ska kunna titulera sig prinsessa. Och det är väl trevligt... Själv tycker jag, som jag sagt många gånger tidigare att vi avskaffar hela tramset. Gå med i Republikanska Föreningen.

Avskaffa monarkin

Inga kommentarer: