måndag 1 augusti 2016

Det regnar

» EU:s dilemma

Turkiets flagga
Jag läser att Turkiet inte är nöjda med den Europeiska Unionen. Överenskommelsen om att Turkiet skulle ta hand om alla syriska flyktingar mot en ersättning på några miljarder Euro, så att de Europeiska länderna slipper ta något ansvar, är nu hotat av Turkiet. Turkarna kräver att turkar ska få rätt att åka in i EU utan visum. Visumfriheten ska vara införd senast i oktober, annars kommer Turkiet att säga upp flyktingavtalet lyder dagens hot. Gör dom detta faller hela EU:s flyktingpolitik som ett korthus. Alltså sitter EU på pottkanten. Ska man ge efter för utpressning eller ska man hålla fast vid principer och regler?

» Dagens befästa fördomar

Sverigedumokrater
Sverigedumokrater och deras svans är lögnare
I Stockholm finns en grupp högerextremister med kopplingar till Sverigedumokraterna och rasistsajten Avpixlat som delar ut mat till hemlösa. Fast då alltså bara till svenskar, inte till invandrare. Demonstrativt delar man bara ut till svenskar. Istället har man trakasserat "icke-vita" hemlösa och, uppges det, till och med skrutit om att man stulit från icke-svenska hemlösa. För de läsare av Sven Tycker som inte vet vad Avpixlat är för något så är det en sajt som berättar om alla brott i hela världen som begås av icke-svenskar (eller som Avpixlat tror begåtts av icke-svenskar). Dock ägnas inget utrymme åt brott som begås av svenskar. Ni kan ju själva gissa vilken syn på brottslighet som läsare av Avpixlat får! Nu läser jag att en av de "hemlösa" som dyker upp i en mössa med texten "hemlös" på huvudet i samband med detta jippo i själva verket bor på Kungsholmen i Stockholm, är ökänd fascist, heter Magadela Ekenkrantz och är snarare initiativtagare till hela jippot. Att Sverigedumokrater och deras svans ljuger är ingen nyhet och jag får alltså mina fördomar befästa.

Boxning
Boxning är ingen sport utan bara jippo
Jag läser en tvåsidigt väl uppblåst artikel i Aftonbladet inför nå'n kommande boxningsmatch. Naturligtvis får jag mina fördomar om boxning befästa. Det är ingen sport att "spöa skiten ur" någon som det står i artikeln. Det som kallas proffsboxning handlar om att helst slå sin motståndare medvetslös. Lyckas man inte med detta gäller det att i varje fall "spöa skiten ur" motståndaren så att hen är blodigare än vad man är själv. Detta är INTE sport. Det är bara någon form av blodigt jippo. Att läsa artikeln om hur man uppför sig inför match befäster mina fördomar. Boxning är INTE sport, det är ett kommersiellt blodigt jippo!

Inga kommentarer: