Paniken inom den Brunblå sörjan sprider sig allt längre in i de Brunblå leden. Det är helt enkelt så att man börjar inse att svenska väljare går inte att köpa med tillfälligt valfläsk för upplånade pengar. Det ska bli spännande att se vad mer som ska komma?
Svartmålande av de Rödgröna oppositionspartierna är en metod. Vänsterpartiet är ju helt ockuperat av antisemitiska terrorister. Miljöpartiet består av miljömuppar som vill driva Sverige tillbaka till stenåldern. Centerpartiet är inget annat än hemska förrädare. Och vi ska inte tala om Socialdemokraterna som vill chockhöja skatter, tvinga in oss i ett kommunistsamhälle och dessutom är partiet infiltrerat av gängkriminella som vill släppa alla fångar loss.
Och så ska ju kärnkraften byggas ut för mångmiljardbelopp av skattebetalarnas slantar... Kanske kan vi nämna Liberalernas löfte att göra Sverige till ett skatteparadis för miljardärer. Fast det är vi faktiskt redan...
Själv tror jag inte på att en pensionärsfamilj som min egen kommer att få några 5.000 kronor extra i månaden. Men kanske får Elisabeth Svantesson och Ulf Kristersson med familjer 5.000 extra - av lånade pengar.
En annan som har insett att det ser risigt ut för vår Brunblå sörja är KD:s Ebba Busch. - "Valet är i fara för det Blågula laget" säger hon. Det hon kallar det "Blågula laget" är alltså den Brunblå sörja som idag utgör regeringsunderlaget. Att erkänna att man släppt in ett extremparti med nasserötter kan hon ju inte erkänna. Men tyvärr Ebba Busch! Sverigedemokraterna, Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna är en BRUNBLÅ sörja. Sedan är det upp till dig om du vill använda en förskönande omskrivning och kalla det "Blågul". Det visar bara att du har humor! Försöker hon distansera sig från Uffe?
En annan som tydligen också insett att det nog snart är kört, så det gäller att distansera sig från ankaret Uffe hittar vi på annat håll. Högerextrema Bulletin skriver nu: - "För Sveriges skull, avgå Kristersson!" Dan Korn i Bulletin har insett att Ulf Kristersson nog är ett sänke för den Brunblå… f'låt Blågula sörjan.
Läs:
Busch: ”Valet är i fara för det blågula laget”. - Svenska Dagbladet
Håll i er – nu seglar Ebba Busch i väg. - Viktor Barth-Kron i Expressen
För Sveriges skull, avgå Kristersson! - Dan Korn i Bulletin
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
» Personliga assistenter.
Reformen med personlig assistens har varit en viktig reform för personer med svåra funktionshinder. Men i sin förtjusning för privatiseringens välsignelse lyckades de borgerliga partierna skapa en guldgruva för skrupelfria bedragare.
De som var i behov av personlig assistans kunde välja att få denna utförd av kommunen. Man kunde också välja ett assistansbolag för att för den hjälp man behövde. Men för att visa sin stora förkärlek för privata initiativ skapades också möjligheten att helt enkelt skapa ett eget bolag för att sköta den egna assistansen.
Detta öppnade upp en möjlighet till rejäla bidragsfiffel. Kunde man överdriva sina behov kunde man sedan anställa hela sin släkt att sköta assistansen. Fanns inte behovet kunde familjen tjäna förmögenheter utan att behöva jobba.
En del borgerligt styrda kommuner gick så långt att man helt enkelt avskaffade möjligheten att få hjälpen från kommunen. I de kommunerna finns bara olika former av privata alternativ.
Efter några år började man inse att reformen om Personlig assistans blivit en guldgruva för skrupelfria bedragare. Man tvingades helt enkelt till skärpningar av reglerna för att stoppa miljonrullningen. Nu har det i många fall istället gått för långt åt andra hållet.
I ETC läser jag om Dima Dmytriv och hans hustru Nadiia Dmytriv som är ukrainska flyktingar och jobbar som personliga assistenter till Åsa Olsson som har sjukdomen muskelatrofi. Dima och Nadiia är två av hennes assistenter, men snart är det slut. Dom kan nämligen inte få arbetstillstånd enligt nya regler. Personliga assistenter tillhör nämligen grupper som inte kan få arbetstillstånd. I mars 2027 ändras lagen så flyktingar kan inte få arbetstillstånd för att jobba som personliga assistenter. Dima jobbade som läkare i Ukraina, men pga det fusk som förekommit ska nu alla straffas.
- "Arbetstillstånden missbrukas. Det är allvarligt, och vi tycker att det är rimligt att agera på det" motiverar vår moderata Utvisningsminister Johan Forssell beslutet att kollektivt straffa alla. - "Jag tycker att det är förfärligt faktiskt. En hel grupp straffas kollektivt, av absolut ingen anledning. Jag är jätteorolig över de rekryteringsutmaningar vi kommer ha." Men Johan Forssell (M) ser ännu en möjlighet att bli av med ytterligare några hemska utlänningar.
En kollektiv bestraffning för ett fusk som man själv skapade förutsättningarna för.
Läs:
Flyktingar nekas arbetstillstånd – Åsa blir av med sina assistenter. - Dagens ETC
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar