måndag 11 december 2017

Avskaffa bidragssamhället - inför republik

» Halleluja Madde

Strongt Madeleine – trots gliringarna. Det är rubriken på Karin Lennmos hyllning i Expressen till hertiginna av Hälsingland och Gästrikland, Madeleine Thérèse Amelie Josephine Bernadotte / O'Neill för att hon trots att hon är gravid i sjätte månaden uppoffrat sig och gått på Nobelfest. Vi är alla imponerade av att Madeleine trots allt gjorde en halvdags uppoffring för sitt Fosterland. Hipp hipp hurra!

Annars kan jag berätta att för vanliga blivande mammor som är gravida gäller att Föräldrapenning kan tas ut tidigast 60 dagar före den beräknade förlossningen. Det vill säga ännu en månad senare. Om man inte kan sköta sina sysslor tidigare pga graviditetsproblem så får man snällt ordna fram ett läkarintyg och bli sjukskriven med karensdag och hela middevitten . Om nu Försäkringskassan godkänner sjukskrivningen alltså. Fast, Madde offrar sig och gick på middag. Visserligen gick hon hem i halvtid, men ändå är det strongt. Jag måste däremot erkänna att hade det varit jag så hade jag nog gått långt innan. Den typen av maskerad och tillställning hade garanterat gett mig ett rejält migränanfall. Det är en förbaskad tur att jag inte fötts kunglig. Jag hade inte stått ut. Så, jag håller faktiskt med. Det är "strongt" gjort Madde.

Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.

Avskaffa monarkin

Statschefer bör tillsättas genom val,
inte avel

Inga kommentarer: