onsdag 26 mars 2014

Om kriminella nazister

Säg Nej till Nassarna
Synd om Andreas Carlsson: Andreas Carlsson efterlysts nu internationellt via Interpol. Han är misstänkt för flera fall av mordförsök i samband med att en grupp nazister överföll en grupp demonstranter efter en feministisk demonstration i Malmö. Flera personer fick livshotande skador. Och jag tycker faktiskt synd om Andreas Carlsson! Då menar jag inte nazisten Andreas Carlsson utan artisten Andreas Carlsson, som ju nu hamnar i mycket dålig dager. Det troliga är att nassen Andreas Carlsson befinner sig i Ukraina där han varit vid tidigare tillfällen för att stödja de fascister och nazister som deltagit i upproret i landet och som nu via partiet Svoboda fått en handfull ministerposter i den nya provisoriska regering som tagit makten efter "kuppen". Läs här hur Andreas Carlsson direkt från Ukraina bara kort tid före händelserna i Malmö hyllar sina meningsfränder där och uppmanar till stöd för deras högerkupp. Det är Andreas Carlssons samarbetspartners som den svenska Utrikesministern Carl Bildt kallade: - "Det är demokrater, europeiska demokrater som arbetar för värderingar som är våra och förtjänar vårt starka stöd". Fast jag förstår inte riktigt hur Andreas Carlsson från Svenskarnas Parti kan tro att han skulle vara så välkommen i Ukraina bland sina meningsfränder där. DOM vill väl också upprätthålla en ren ras utan en massa inblandning från främmande blod. Precis som Svenskarnas Parti vill utvisa alla invandrare från Sverige så måste han väl tycka att hans vänner i Ukraina ska vilja utvisa alla invandrare där från Ukraina. Så jag förutsätter att han skickas tillbaka till Sverige med nästa plan. Läs även mer i Aftonbladet, Expressen och ännu mer i Aftonbladet. Vill du få ett gott skratt mitt i all bedrövelse så kan du läsa det här talet som en annan av alla de svenska nassar och fascister som strömmat till Ukraina för att stödja sina meningsfränder höll i Kiev i februari. Någon större samling rappakalja, dumheter och rena lögner har jag nog aldrig tidigare stött på vid ett och samma tillfälle.

Slipsnissarna trixar till det: Lagar är till för att kringgås. I varje fall verkar det som om detta är vad som präglat slipsnissarna på Handelsbanken när dom upptäckte att nya EU-regler skulle förhindra styrelseproffsens mångsyssleri. Nya EU-regler reglerar nämligen hur många styrelseuppdrag våra slipsnissar får lov att ha. Max fyra! Och det skulle innebära att Handelsbankens styrelseordförande Anders Nyrén skulle tvingas lämna några av sina lönande uppdrag. Vad göra? Jo, som med allt annat från EU så finns det kryphål i reglerna. Bland annat så räknas inte dotterbolag som man äger minst 10% av aktierna i. Alltså satte operation aktieförflyttning igång. Genom att flytta runt aktieinnehav inom Handelsbanken / Industrivärden så löste man problemet. Och vips, nu kan Anders Nyrén sitta kvar i styrelserna för Industrivärden och SCA även i fortsättningen. Fast siffertrixandet blev inte så populärt på många håll. Jag tycker det är så skönt när dom är kreativa för att kunna behålla sina knäck och sin makt. Känn er stolta!

Utvisningsminister Tobias Billström slår till: Vår Moderata Utvisningsminister Tobias Billström fortsätter att lite då och då försöka locka tillbaka väljare från Sverigedemokraterna. Nu senast vill han, med hjälp av felaktig statistik, få stopp för möjligheten för elever att bli befriade från t.ex. simundervisning och sexualundervisning. Bland argumenten finns yttranden som: - "Det finns klasser i Malmö där så många som 25 procent av eleverna är undantagna från simundervisning". Ett påstående som tydligen inte har ett dugg med sanningen att göra. Istället är det mycket ovanligt med undantag. Exempelvis vid Rosengårdskolan i Malmö och Rinkebyskolan i Stockholm så finns det inte en enda elev som beviljats undantag. Vid en undersökning som gjordes för några år sedan var det ca 2% av eleverna som var beviljad någon form av undantag. Hur många av de få som beviljats undantag som fått detta beviljat pga någon fundamentalistisk muslimsk tro (vilket alltså Tobias Billström antyder) eller hur många som snarare kommer från någon form av extrem "Livets Ord-liknande" kristen fundamentalism vet jag inte. För övrigt var jag motståndare till regeln redan när den en gång infördes, på förslag av Kristdemokraterna, om jag inte minns fel.

Val om ett knappt halvår: Slutligen ser jag att Sverigedemokraterna i en annons uppmanar sina sympatisörer att gå och rösta den 19 september. Vilket ju är ganska komiskt eftersom valet är den 15 september. Tyvärr är det inte lika komiskt vid en närmare granskning - av två skäl. 1/ Det är inte komiskt att rösta på SD, det är tragiskt. 2/ Annonsen är från valet 2010 som hölls den 19 september. Men jag kan ju i varje fall uppmana er att redan i dag boka in den 15 september för att gå och rösta (utom om ni tänker rösta på Sverigedemokraterna, då kan ni gärna vänta till 19 september). Det är DIN chans att påverka! Bor ni i den här delen av Skåne så kan ni ju hjälpa mig med att uppnå mitt mål. Jag tänker nämligen satsa hårt på en personvalskampanj där målet är 10 personliga kryss! Jag kommer att stå på plats 11 på Vänsterpartiets valsedel i Nordvästra Skåne till Regionfullmäktige i Region Skåne. Kryssa Sven Ohlsson och hjälp mig att uppnå målet 10 kryss!

Inga kommentarer: