tisdag 11 augusti 2015

Dagens citat

Sverigedemokraterna och dess skugga
» SD och dess rötter:

Läs de här båda citaten

- "Tiggare tvingar ofta sin fattigdom på människor på det mest motbjudande sätt för sina egna själviska syften. Om denna syn försvinner så kommer resultatet att bli en bestämd känsla av lättnad och befrielse."

- "Tiggare förstör gatubilden och utgör dessutom ett direkt störande moment för många hederliga medborgare som vistas ute på gator och torg."

Det första citatet från 2011 är från Sverigedemokraternas rättspolitiske talesman Kent Ekeroth. Jämför detta med det andra citatet från 1933 och Joseph Goebbels i Tyskland. Joseph Goebbels var nazisternas propagandaminister och ansvarade för Folkupplysningen i Tyskland 1933-1945. 1938 satte Goebbels igång det som kallas "Kristallnatten" som var startpunkten för Förintelsens koncentrationsläger och förintelseläger med syftet att utrota den judiska och romska befolkningen.

Men, jag ber om ursäkt. Jag ljuger här ovan, och gör det medvetet. Det första citatet är inte från Sverigedemokraternas Kent Ekeroth och det andra citatet är inte från de tyska nazisternas Joseph Goebbels. Det är tvärtom!

Världens bästa sjukvård
» Höj skatterna:

Den här texten är stulen från dagens Svenska Dagbladet. Bara en liten notis bland alla andra:

"När vattnet gick den 31 juli för en kvinna som var gravid med tvillingar hämtades hon med ambulans. Det var åtta veckor för tidigt – men varken Hudiksvall, Sundsvall, Gävle, Falun, Uppsala eller Västerås kunde erbjuda en förlossningsplats.

Till slut körde den frustrerade ambulanspersonalen ner i garaget vid akuten i Gävle för att invänta direktiv. Då var det två minuter mellan värkarna men ingen barnmorska kunde skickas ner – men till slut gav sjukhuset ändå besked om att kvinnan kunde förlösa sina tvillingar i Gävle."

Är det någon som säger emot mig när jag säger att jakten på skattesänkningar har prioriterats framför jakten på en fungerande vård? Åtminstone jag tycker att rädslan för att ta ut skatt från medborgarna har prioriterats framför allt annat. Men, vi har ingen nytta av den där 100-lappen extra i plånboken den dag vi inte får den vård vi behöver. Svenska landsting lider nästan undantagslöst av brist på sjukvårdsplatser och brist på personal. Jag betalar gärna lite mer pengar i skatt bara jag vet att jag kan förvänta mig att få den vård jag behöver när jag till slut behöver den. Det är inte värdigt ett välfärdsland att läsa eller höra om liknande händelser. Det är dags att säga ifrån nu - på allvar!

» Bedragare del 218:

Den här typen av Spam växer i omfattning tycker jag det känns som. Dvs kinesiska företag som är ute och jagar kunder. Jag är dock lite osäker på om det är dom som lurats att köpa min adress, eller om det är jag som kommer att bli lurad om jag kontaktar dom. Hur som helst så skriver Cathy Quan så här:

ISO/UL certified PCB facility

Kretskort
Agile Circuit sales3@circuitboard.asia

Dear Sir,

I am Cathy Quan from Agile Circuit Co., Ltd. We are specialize in manufacturing PCB circuits around 10 years in China, with the strength of the cost of rigid PCB prototype and middle run.

For any PCB need, we will be glad to provide you our offer for reference.

Sincerely,

Cathy Quan
Sales Manager
AGILE CIRCUIT CO., LIMITED
0316#, The Fist Nanyou Industrial Park, Nanshan Dist, Shenzhen, 518054 China
Tel: +86-755-86050627
Fax: +86-755-26531592
Email: cathy@agipcb.com
Http://www.agipcb.com
Http://www.custompcbboards.com
Skype: cathy02613

Note: Please ingore it if we got a wrong info. We are sorry to distrub you!

Säga vad man vill, men visst är det vänligt att i varje fall be om ursäkt om dom "distrub me"! Tyvärr är uppenbarligen engelskan inte den allra bästa. Jag tar för givet att det ska vara "disturb" och inte något som har med att skrubba (rub) någon. Oberoende av vilket så hamnar det hela i papperskorgen.

» Ryanair:

Ryanair

För övrigt anser jag att Ryanair ska bojkottas.

Inga kommentarer: