onsdag 7 mars 2018

Donald Duck

» Bit där det känns

Jag ser för övrigt att vår lilla gunstling Donald Trump haft besök. Vår alldeles egen lilla gunstling Stefan Löfven har ju åkt till USA för att få audiens. Uppenbart är att den stora frågan var frågan om Donald Trumps önskan om ett handelskrig. Sån't är ju bra enligt Donald Duc... f'låt Trump. Dom är lätta att vinna hävdar han. Vem som vinner har jag dock lite svårt att föreställa mig.

Hur som helst så har jag ett tips på ett område där världens länder kan slå tillbaka rejält. Där det nog kan kännas. Jag föreslår att världens länder vägrar köpa amerikansk militär utrustning! Inga stridsflygplan, inga kanoner, ingenting. Så kan han sitta där med ett ökat pris på stål. För det är ju det som kommer att hända. När importerat stål beläggs med strafftullar kan amerikanska tillverkare höja sina priser. Bit där det känns!

Inga kommentarer: