» Skippa Ryanair: Jag läser att Ryanair är lite oroliga över att flygresenärerna ska få information om vad flygresorna verkligen kostar. EU-Kommissionen har nämligen avslagit en begäran från Ryanair om att Prisjämföringssajter ska förbjudas att hämta uppgifter från deras offentliga databas om prisuppgifter. Ryanair är tydligen oroliga över att flygresenärerna ska upptäcka att "lågpris" inte alltid innebär så "låga pris". Men, det är egentligen ingen nyhet att Ryanair inte är särdeles seriösa. Och när jag nu skriver om flygande så ser jag att Kastrup i Danmark fortsätter att vara Nordens största flygplats. Det som förvånade mig är att på andra plats kommer Gardemoen i Oslo. Arlanda i Stockholm kommer först på tredje plats...
» Tryckfelsnisse slår till och korrekturläsningen tar semester: Jag upptäckte i morse, när jag tyvärr tvingades följa med på en resa till sjukhuset i Helsingborg innan klockan sju på morgonen, att min lokaltidning Helsingborgs Dagblad, som ju nu köpts upp av Bonniers via Sydsvenskan, nu uppenbarligen bytt namn. I varje fall stod det på tidningshuset (som ska säljas) inte "Helsingborgs Dagblad" mer. Det stod "Ingborgs Dagblad". När jag sedan på eftermiddagen, efter att ha kommit hem efter 8 timmar på en plaststol på sjukhuset, ska kolla vädret de kommande dagarna för att kolla om det ska pisseregna lika mycket även i fortsättningen så ser jag att SMHI avskaffat korrekturläsningen på sin sajt.
» Bedragare del 85: Usch ja, det har visst blivit något fel på mina räkningar för mitt Apple-konto. Fast det är klart, jag har ju inget Apple-konto som jag betalar något för. Men det har ingen betydelse menar "Apple Costumer Support".
Account Status Update,
Log in to your Apple ID as soon as possible
Dear Customer
It has come to our attention that your account billing information records are out of date. that requires you to update your billing information ,however Faiure to update your record will result in account termination.
Please follow the link below.
it will take you to our secure server to start this process .
Click here >>
Thanks ,
Apple Costumer Support
Jag förstår inte varför ett så renomerat företag som Apple skickar ut mejl som är så dåligt formgivna och korrekturlästa. Jag tror faktiskt att jag struntar i att klicka på någon länk! Släng skiten!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar