måndag 18 september 2006

Spam kan dra dit peppern växer

Visst är det kul med Internet och epost. Det är ett snabbt och behändigt sätt att kommunicera. Men något måste göras åt all skit som cirkulerar. I går hann jag av förståliga skäl aldrig läsa min epost. Jag hade alltså två dagars skörd att gå igenom. Och fick börja med att rensa bort 171 SPAM-meddelande. Och då ska ändå mitt Internethotell ha rensat innan jag får eposten. Dra åt skogen, nedrans Internetförstörare.

Sedan får vi väl ägna några minuter åt en kortare analys av valet. Även om inte det officiella resultatet för småpartierna har kommit, så måste en del av dessa gråta krokodiltårar. Egentligen alla? Sverigedemokraterna verkar vara missbelåtna, dom hade tydligen räknat med att komma in i riksdagen, något som man tydligen till min stora lättnad har misslyckats med. Feministiskt Initiativ och Junilistan fick väl inte heller ihop vad dom ville och trodde, utan deras huvudsakliga effekt är att man stulit väljare från (i varje fall från FI:s sida) vänsterblocket. Väljare som istället kunnat ge fler mandat för en radikal opposition. Största krokodiltårarna måste nog gråtas hos Piratpartiet. Det måste vara det första parti i svensk politisk historia som fått färre röster i valet än vad man hävdar man har i medlemsskara! Alla de andra mer eller mindre seriösa partierna glömmer vi med glädje.

Nu är det att sätta sig i en konstruktiv opposition och börja gnälla över allt!

Inga kommentarer: