fredag 22 september 2006

Eftervalsanalys - två

Antalet kryssade på valsedlarna minskar för varje år. Och detta upplevs av många förståsigpåare som negativt. Och man vill därför minska kraven för att man skall kunna kryssas in. Som exempel på politiker som pga för höga krav misslyckats med att kryssa in sig togs i radion upp socialdemokraten Jan Emanuel Johansson (mest känd för deltagande i såpan Robinsson). Jag för min del tycker det är väl att kraven är så pass höga att fjanten inte kom in

Jag ser att Sjukvårdspartiet fick 0,21%, Junilistan fick 0,47%, SPI fick 0,52%, Piratpartiet 0,63% och FI fick 0,68%. Fast allra bäst gick det för en annan dokusåpabimbo, Linda Rosing och hennes Unika Pariet. Dom fick 208 röster - totalt. Om jag skall vara ärlig så var svenska folket inte så korkade som jag trodde!

Utrikesminister Jan Eliasson tog ambassadören i Thailand i örat. Calle Bildts gamla polare Johan Elfströms första tanke efter kuppen var att det var ju bra för ekonomin. Så tänker en värdig representant för det svenska kungariket!

Inga kommentarer: