lördag 16 september 2006

Sista uppmaningen

Nu får ni snart ha bestämt er! Söndag är sista chansen, den som inte tar chansen ska inte heller komma och gnälla efteråt. Vi andra som eventuellt förlorar valet kan gnälla hur mycket vi vill. Jag håller själv på att ladda upp inför en eventuell valförlust. Ojojoj vad jag skall gnälla. Om det varit så att Sven Tycker varit en gnällblogg tidigare så är det inget emot vad den kommer att bli vid en eventuell högeralliansvalseger! Jag kommer att njuta. Det är mycket roligare att gnälla än berömma och försvara.
Gå och rösta


För övrigt fortsätter valrörelsen att vara så smutsig som den varit även tidigare. Folkpartiets spionage är bara toppen på ett isberg. Senast har SSU:s hemsida kapats och missbrukats. En bombattrapp har lämnats vid en av socialdemokraternas valstugor. Och tyvärr har samtliga demokratiska partier drabbats ganska jämnt av dumheterna. Som jag sagt tidigare, jag hoppas att man får fast en del av de skyldiga så att vi får se vilka de är. Jag är övertygad om att dom står att finna bland obskyra extremistgrupper.

Så ser jag att Zlatan Ibrahimovic kommit fram till att han är större än sina kamrater i landslaget. Är man så duktig som han så har man rätt att ta sig rättigheter som inte andra har. Och skulle man bli tillrättavisad så stänger man in sig i lekstugan ensam och vill inte vara med att leka med de andra. Vems felet är vet jag inte. Om det är Zlatans eget, att han fortfarande inte riktigt vuxit upp. Eller om det är alla sportjournalister, idrottsledare och fans som höjt honom till skyarna och skämt bort honom med inte bara pengar. Eller om det är agenten Mino Raiola som räknar med att tjäna ännu mer pengar på detta viset. Sanningen får framtiden utvisa. Mitt råd till Zlatan är - kryp till korset och ställ upp för det land som hjälpt dig dit du nu är kommen.

Slutligen ser jag i bladet att en grupp Djurgårdenfans varit i Helsingborg och bråkat och gjort bort sig. Vad jag inte begriper är vad dom gjorde i Helsingborg överhuvudtaget. Men dom var väl inte bara vilse i päran utan även på kartan.

Inga kommentarer: