söndag 23 november 2008

Moderutterna fiskar i grumligt vatten

Moderaternas partisekreterare Per Schlingman (mannen med helgonglorian) fiskar i grumliga vatten i jakten på Sverigedemokraternas väljare. I ett utspel under dagen har han föreslagit att utlänningar som kommer till Sverige från andra länder ska skriva under ett kontrakt där de lovar att de känner till svenska lagar och regler. Fast inte alla verkar det som. Kommer man från EU-länder ska man kanske slippa. Dom har ju redan kristna värderingar, det är viktigare med alla dessa hemska muslimer med sin förkastliga kvinnosyn. Jag för min tycker att alla som bor i Sverige borde skriva på ett dylikt kontrakt när vi blir myndiga. Där vi lovar att ta av skorna när vi stiger över tröskeln, att inte odla potatis på parketten, att inte vara elaka mot kvinnor, att ta ut vår föräldrapenning, att inte regelbundet vända oss mot Mekka och be en bön, att äta lutfisk varje jul, att ta en (eller ett par) söndagssupar, att köra Volvo till jobbet, att vara med i facket (?) och att källsortera vårt hushållsavfall. Gör man inte detta väntar skärselden! Jag undrar om Christian "Chippen" Wilhelmsson fick skriva på ett sådant kontrakt när han prostituerade sig och flyttade till Saudiarabien för att spela fotboll. Jag menar han fick väl lova att känna till och följa saudiska lagar, regler och sedvänjor! Eller?

Jag hörde också att den gode Per hade förslag på att invandrare skulle få indragna bidrag om dom inte flyttade till orter där det fanns större chans för dom att få jobb. Det tycker jag också borde införas för alla. Här sitter jag och betalar ut försörjningsstöd månad efter månad till både svenskar. danskar och irakier som bor i Åstorp. Och så hade dom kanske kunna fått jobb och bli självförsörjande om dom flyttade till Jokkmokk. Dom borde verkligen inte få försörjningsstöd om dom bor kvar i Åstorp i så fall. Varför ska bara irakiern och dansken tvingas till Jokkmokk och inte svensken? Eller Schlingman kanske bara menar irakiern? Dansken kanske fick bo kvar i Åstorp. Jag tycker hr Schlingman ska gå in på sin kammare och fundera lite till. Och ytterligare lite till...

Jag har njutit av dagens kyla och ägnat en lång tid åt att plocka ner familjens studsmatta i trädgården. Jag har efter förrättat värv lovat mig själv att nästa år göra detta INNAN det blivit minusgrader. Att stå där med bara fingrar i minusgrader och snurra på "tusentals" vingmuttrar och Gud vet vad är inget jag ens önskar mina värsta ovänner. Jag brukar få ont i fingrarna när temperaturen kryper ner (det är väl ett åldersfenomen), så just nu känns det inte skönt alls. Och inte blir det bättre av att jag när jag skriver på tangentbordet använder en egen variant på pekfingervalsen. Höger hand använder bara pekfingret medan vänsterhanden använder 3-4 fingrar. Fråga mig inte varför jag gör på det viset. Hur som helst var det tur (eller kanske otur) att solen sken idag, Hade den inte gjort det hade studsmattan stått kvar...

Jag har förresten hjälpt hustrun att sätta upp julgardiner under dagen. Att hjälpas åt att sätta upp gardiner måste vara en av de vanligast skilsmässorsakerna! Hon får lära sig att övervinna sin svindel och våga stå på en stege!

PS. Jag måste berätta att jag älskar stavningskontrollen. När jag kör en stavningskontroll på texten ovan vill programmet byta ut Schlingman mot Uschlingen!

Inga kommentarer: