måndag 28 augusti 2006

Hyckleriets KD slår till igen

Jag ser i en tidningsnotis att ännu en KD-politiker gjort bort sig. En företrädare för det moraliskt mest högstående partiet (i varje fall om dom själva får skryta) åkte fast för rödljuskörning. Och den kompletta klåparen försökte då muta polisen som stoppade honom med en flaska vin. Lyckligtvis lyckades inte dumheterna utan KD-politikern har nu dömts både för trafikförseelsen och bestickning. Det finns klantar och på andra sätt olämpliga politiker inom alla partier. Och normalt hade jag inte ens nämnt det här fallet. Men KD försöker hela tiden framställa sig som något som står över resten, och det är bara struntprat. Hyckleriet och skenheligheten lyser klart. Jag har sagt det förrut, KD är det av riksdagspartierna som jag hoppas åker ut ur riksdagen - med dunder och brak! Hade det varit en sossepolitiker skulle ni sett på löpsedlar och rubriker!

För övrigt noterar jag att Folkpartiet i högeralliansens enighets namn har krupit till korset och accepterar nu KD:s vårdnadsbidrag. Fast det krypandet i stoftet av Lars Leijonborg räckte tydligen inte för KD:s Göran Hägglund. Av den intervju jag hörde i dag på radion verkade han inte nöjd med FP:s eftergifter. Vad jag inte begriper är hur ett parti som klagar på att för många lever på bidrag, och som tycker det ska löna sig att arbeta, kan arbeta så intensivt för att införa ett bidrag som syftar just till att göra det mindre lönsamt att arbeta. Ut med KD!

Inga kommentarer: