måndag 6 april 2015

Nu är påsken över

Ge oss fred istället
» Sent ska syndaren vakna: Intensiva och hårda förhandlingar om den kommande militärbudgeten pågår mellan den Rödgröna regeringen och partierna i Högeralliansen (HA). Och det är spännande förhandlingar! De fyra partierna inom HA (HögerAlliansen) har inte kunnat enas, men sysslar nu istället med någon sorts överbudspolitik. Moderaterna tycker att militären behöver 10 miljarder extra, Folkpartiet bjuder över med 17 miljarder. Även Centern och Kristdemokraterna tycker att de Rödgrönas bud på 6,2 miljarder är för lite och för snålt. Men dom har inte lyckats komma överens om hur mycket - men mer i varje fall. Dom här fyra partierna som alltså tycker att Regeringen måste öka anslagen är alltså de fyra partierna som styrt Sverige i 8 år - och då prioriterat skattesänkningar framför militäranslag. Men nu har vi alltså äntligen fått en annan regering med andra prioriteringar så nu måste man därför bjuda över. Något man haft 8 år på sig att göra. Och, man har alltså inte lyckats komma överens inom HA heller. Det skiljer i princip mer mellan de fyra partierna inom HA än det gör gentemot de Rödgröna partierna. Själv tycker jag att det första att göra är att avskaffa yrkesmilitären och återinföra värnplikten. Om militärerna behöver mer pengar eller inte kan jag dock inte själv avgöra. Jag kan ju säga att jag hoppas dom inte behöver mer, och tvivlar på att dom verkligen behöver mer. Om Folkpartiet och Moderaterna tycker att dom behöver en massa nya miljarder så blir jag ännu mer övertygad om att pengarna inte behövs. Men det är spännande att notera att de fyra partier som haft ansvaret i 8 år NU har upptäckt att det behövs mycket mer pengar, men kan inte enas om hur mycket! Det är ju tur att dom blivit utbytta!

Blogg 100
» Blogg 100 utmaningen del 37 eller ännu en milstolpe: Under dagen har en ny milstolpe passerats för bloggen Sven Tycker. Den version av Sven Tycker som publiceras på Blogger passerade under dagen 100.000 besökare. Det är faktiskt här som de flesta läsarna finns (eller i varje fall de flesta registrerade besökarna). Det är lätt att säga att det viktiga är att få "skriva av sig". Men man kan ju inte annat än erkänna att det är roligare ju fler det är som läser. Allra roligast blir det när man dessutom får kommentarer. Nu har hur som helst Blogger passerat 100.000 så det är bara att sikta på nästa 100.000! Detta är dagens fundering inom ramen för #blogg100.

» Bedragare del 145: Jag kanske kan vinna 10.000 kronor berättar någon som heter Anita. Något som skulle kunna passa fint så här när sommaren närmar sig. Fast det framgår inte riktigt vad det hela går ut på. Och då blir man ju en aning misstänksam. Hur som helst så har jag haft turen att få en av mina e-postadresser utvald bland 50.000 användare av det här nyhetsbrevet.

Kuvert
vilken är din favorit butik?

ANITA

Hej,

Med stolthet kan vi meddela att du är en av de tre möjliga vinnarna i din region!

Av en slump har valt din e-postadress från cirka 50.000 användare av detta nyhetsbrev.

Utvald E-mail: tycker@swl.nu

Priset är värt att betala 10.000kr på din favorit butik!

För att välja ditt pris,
klicka här

Vi önskar dig lycka till och ta tillfället i akt

Med vänliga hälsningar,
Anita

Ett besök på den hemsida som nämns tyder på att det handlar om att skriva upp sig för ett nyhetsbrev. Fast jag har ju blivit utvald bland användarna av nyhetsbrevet? Det är dessutom inget nyhetsbrev jag vet något om. Men, om dom inte ens kan stava till mitt land så får det vara. Så här står det: "Sign up to our newsletter to get the latest articles, lookbooks, street style & fashion voucher codes direct to your inbox. only available in: Australia, Belgium, Brasil, Denmark, Finland, France, Germany, Italy, Netherlands, Norway, Spain, Sweeden". Det är alltså inte jag som stavar Sweden med totalt tre e. Ni kan dra dit pepparna växer! Släng skiten!

Inga kommentarer: