Det är uppenbart, att döma av utspelen från partierna i den Brunblå sörjan, att paniken inför valet är utbredd. Trots det ena utspelet med valfläsk för upplånade pengar efter det andra finns det egentligen inget som visar på att opinionen vänder. Det är mindre än tre månader kvar till valet och oppositionen har ett försprång på i varje fall 10 procentenheter. I vissa undersökningar även mer än det.
Alltså handlar det idag om rena lögnaktiga utspel från partierna för att svartmåla motståndarna. Det hotas med att man vill höja bensin- och dieselpriserna kraftigt. Till nivåer som ingen föreslagit. Den Brunblå bensinälskande sörjan använder skatterna för att hålla priserna nere på konstlade nivåer. Allt för att Sverige ska bli kvar i oljeberoendet. Till följd av detta är försäljningen av elbilar låg i Sverige jämfört med andra länder. Istället för att använda konstlade medel för att hålla bensinpriset nere (och sedan skryta om detta) borde man ha nöjt sig med att stödja de som är beroende av bilen i glesbygd. Sanningen är tyvärr att vi har en styrande Brunblå regering som sätter bensinbilen på en piedestal och gör allt för att underlätta för bilister. På bekostnad av andra miljömässigt bättre alternativ.

Till och med den i övrigt allt mer reaktionära Fokus inser detta. Läs gärna den här hyllningen av Karlshamn i Blekinge i Fokus.
Vad det handlar om är att även Sverigedemokraterna börjar drabbas av panik. Nu har man kommit så långt att de tre övriga partierna till höger nu äntligen lovat att SD:s dröm ska gå i uppfyllelse, man ska släppas in i regeringen! Och så håller man på att förlora valet så det blir inga regeringsposter trots detta. Hur kan de svenska väljarna vara så otacksamma? Är detta sista chansen för Sverigedemokraterna?
För övrigt är det för sent att hålla villaghettona "svenska"! Läser man listorna över försäljningen av villor så ser man att allt fler "hemska invandrare" nu köper villa. Inte ens den som bor i villa slipper man dom hemska "utbölingarna" som granne. Hur kan man hata andra människor på det viset bara för att dom har en annan hudfärg, en annan religion eller bara har ett annat modersmål?
Tyvärr är det ju så att om man upprepar en lögn tillräckligt ofta så fastnar den. Och man har stor hjälp med att sprida budskapet från den sverigedemokratiska trollarmén och dess svans.
Läs:
SD: Medborgarskapsveto ska stoppa ”tvångsblandning”. - Altinget
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar