tisdag 13 juni 2006

Sverigedemokraterna pratar smörja

En ny undersökning av ungdomarnas politiska åsikter (gjord av ett opinionsinstitut denna gången) gav bara Sverigedemokraterna drygt 1% av stödet, jämfört med de över 10% som Lunarstorms undersökning hävdade. Men så har det också framkommit att Sverigedemokraterna uppmanat sina sympatisörer att genom fusk rösta upprepade gånger i Lunarstorms undersökning. Men dom lyckades ju få sin publicitet i Aftonbladet, och behandlas nu mer som ett av flera politiska partier. Vi får se om dom tål granskningen? Jag hörde hr ordförande och Partiledare Jimmie Åkesson dyka upp i TV under tidig kväll och han hann på den korta tiden jag lyssnade på honom kläcka ur sig en hel del smörja. Går jag in på deras hemsida ser jag att jag faktiskt uppmanas att flytta från Sverige. Inte på grund av mina utländska rötter (lite Vallonblod, det hävdas även lite ryskt och polskt blod långt bak i tiden och naturligtvis danskt förståss). Men eftersom jag inte vill ha skolavslutning i kyrkan (det var länge sedan jag gick ur kyrkan och är mycket tacksam för att Åstorps kommun sedan mycket länge inte har skolavslutningarna i kyrkan, utan på skolgården) så borde jag omedelbart lämna landet. Men jag får väl flytta då så att Jimmie och hans vänner blir nöjda. Fast jag vet inte vart jag skall flytta. Undrar om Vallonblodet gör mig välkommen i Belgien? Jag hörde förresten på tåget in till jobbet i Helsingborg på morgonen en uppenbar sympatisör sitta och prata gallematijas för en ung grapp. Jag har aldrig tidigare lyckats höra någon kläcka ur sig så mycket uppenbara felaktigheter, myter och dumheter på så kort tid. Fast det kunde han ju inte erkänna i den korta diskussion jag tog upp med honom i rulltrappan upp till Knutpunkten. Han var glad att han slapp jobba i Sverige, han pendlade tydligen med glädje till Danmark så att han slapp betala skatt i Sverige. Jag undrar varför han inte flyttade till Danmark, men det måste ju ha funnits något bra med Sverige kvar ändå!

Inga kommentarer: