Jag noterar att Jimmie Åkesson och Sverigedumokraterna tycker att det ska införas någon form av interaktiv karta som visar var det bor pedofiler så att de som har för avsikt att flytta kan se var det är olämpligt att flytta in. Riktigt hur man ska utforma det hela har man ingen uppfattning om.
Hur exakt? Ska en kommun bli "bannlyst"? Eller en viss stadsdel? Eller ett visst kvarter? Eller kanske bara en viss adress? Hur länge ska "pricken" finnas i registret? Ska det ske i samarbete med Dumpens framprovocerade "brott"?

Själv skulle jag gärna vilja se var aktiva sverigedemokrater bor så jag slipper få en sådan till granne! BSS-töntar (Bevara Sverige Svenskt) vill nog vet var det bor hemska utlänningar? Den där kartan blir spännande. Man får väl införa en AI-genererad karta där man kryssar för vilka man inte vill ha som grannar och anger hur stor radie man vill ha för att slippa vissa oönskade grannar och så får man en karta som visar upp var närmaste pedofil eller rattfyllerist (drogfyllerist) eller rasist eller sverigedemokrat bor.
Med AI kan väl allt skapas. Tänk vilken underbar framtid vi går mot!
Apropå interaktiva kartor så ser jag att Sverigedemokraterna (tydligen på initiativ av den där Charlie Weimers) lagt upp en karta som visar exakt var alla moskéer ligger i Sverige. Gissningsvis har man gjort det som en service till alla Sveriges muslimer så att dom snabbt kan hitta närmsta moské om dom är ute på resa. Visst är dom servicevänliga inom Sverigedemokraterna?
För det kan väl inte vara så att man lagt upp kartan så att SD-svansen kan hitta närmsta moské för att vandalisera?
Hur tror ni att det låtit från en del politiskt håll om någon grupp lagt upp en interaktiv karta som visar var alla synagogor eller judiska samlingspunkter finns? Då jäklar i det hade det tagit fyr i helvetet bland de grupper som noterat att en undersökning visat att antisemitismen ökat i Sverige. Undersökningen som gjorts av Forum för levande historia visar för övrigt att de antisemitiska fördomarna var mest spridda bland sverigedemokratiska supportrar med moderata supportrar på andra plats. Lägst andel med antisemitiska fördomar hade Vänsterpartiets supportrar.
Det är det här partiet, Sverigedemokraterna, som Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna lovat släppa in i regeringen. Vilka är det som är regeringsdugliga?
Läs:
SD kartlägger moskéer: ”Ökar rädslan”. - Dagens ETC
SD-topp: ”För många” moskéer i Sverige”. - Expressen
Antisemitiska attityder i Sverige. - Levande Historia
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
» Om kärnkraft.
Jag noterar att det nu står klart att de svenska skattebetalarna tvingas gå in som huvudägare i det kärnkraftsprojekt som drömmer om att bygga ny kärnkraft vid Ringhals. Nu blir vi skattebetalare majoritetsägare i Videberg kraft. Vattenfall och privat kapital blir bara minoritetsägare. Det är helt enkelt en ekonomiskt så osäker investering att skattebetalarna får ta risken. Nu ska vi bara få veta hur många miljarder i rent stöd som också krävs för att byggandet ska komma igång - någon gång.
För övrigt såg jag att det via IAEA nu finns en karta där man kan se var alla de 448.000 ton radioaktivt kärnavfall som finns är sparat. Det är drygt ett halvt kilo för varje innevånare på vårt klot. Det är alltså inte slutförvarat. Det ligger bara tillfälligt sparat i avvaktan på att man ska veta vad man ska göra med det de närmaste 100.000 åren. 448.000 ton!
Ansvarsfullt agerande?
Läs:
Nästa stora steg för ny kärnkraft i Sverige. - Regeringen
Ny karta: Här ligger världens 448 000 ton kärnavfall. - Ny Teknik








